onsdag den 11. januar 2012

For længe siden


Den 29. september 1983 var der to 14 årige piger som hyggede med tusser. Og ikke bare almindelige tusser, det var duft tusser. Der blev tegnet palmer, is og en lille festlig fyr med bare fusser og strit hår blev foreviget. Han havde navnet Krylefyt.

Siden er et mylder af små og store ting blevet skabt af de to små piger - alle eventyrlige og dem skal jeg nok fortælle om senere. Men denne lille krylefyt blev ved med at følge mig og de seneste år er jeg blevet presset - på den søde måde - af min gamle skole veninde. Nu har hun sørme mindet mig om, at den gode Krylefyt snart fylder 30 år - og sendt mig den skønne tegning jeg lavede til hende for snart 29 år siden. Og tænkt tusserne dufter stadigvæk.

Den søde lille Krylefyt skal nu ikke længere bare være en blåbær duftende streg på et stykke papir, men han skal ud i virkeligheden og have en stor krammer.





1 kommentar:

  1. Hej smukke Tina, stort tillykke med Krylefyt :) - glæder mig til at følge dig og Krylefyt her og glæder mig VILDT til at se ham live... stort Krylekram og fytknus fra mig <3

    SvarSlet